تعمیر کفش ورزشی

تعمیر کفش ورزشی

تمیز کردن و تعمیر کفش ورزشی فقط برای زیبا جلوه دادن آن‌ها نیست بلکه باعث می‌شود کفش‌های گران‌قیمت شما از دوام بهتر و عمر طولانی‌تری برخوردار شوند. اما نکته‌ی بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است: انتخاب روش نادرست برای تعمیر این نوع کفش‌ها، هیچ فایده‌ای ندارد که هیچ، بلکه مضر است و منجر به آسیب‌های غیرقابل جبران خواهد شد.

مطمئنم که شما کفش ورزشی‌تان را خیلی دوست دارید و پول زیادی نیز برای خرید آن خرج کرده‌اید. بنابراین بهتر است هم با روش‌های صحیح نگهداری این نوع کفش‌ها آشنا شوید و هم از خدمات تخصصی خشکشویی تروتمیز در راستای تمیز کردن و تعمیر تخصصی کفش‌ های ورزشی اطلاع پیدا کنید. 

 کفش فوتبال و روش‌های مراقبت از آن 

بازی در زمین چمن، کفش‌های فوتبال را خیلی سریع، کثیف و گل‌آلود می‌کند. اگر روش صحیح تمیز کردن کفش فوتبالتان را یاد نگیرید، هم از پوشیدن کفش تمیز در مسابقات محروم می‌شوید و هم کفشتان خیلی زود، دوام خود را از دست می‌دهد. در این بخش قصد دارم درباره‌ی فوت‌و‌فن‌های تمیز کردن کفش فوتبال و رازهای نگهداری از آن صحبت کنم.  

تعمیر کفش ورزشی

 حذف بقایای خاک، چمن و هر نوع آلودگی دیگر 

بلافاصله پس از پایان مسابقه یا تمرین، کفشتان را تمیز کنید به این معنی که تمام آشغال‌های چسبیده به کف کفش را از بین ببرید. کفش‌ها را به‌آرامی به زمین بکوبید تا بقایای خاک و چمن خارج شوند، می‌توانید از یک چوب بستنی برای انجام این کار استفاده کنید. برای تمیز کردن روی کفش هم از یک برس نرم یا مسواک نرم استفاده کنید و خاک‌ها و سایر آلودگی‌ها را پاک کنید. 

 شستشوی کفش فوتبال با محلول پاک کننده ملایم 

حالا نوبت شست‌و‌شوی کفش است، با آب ولرم و مقداری شوینده‌ی ملایم مثل صابون، محلولِ تمیزکننده را آماده کنید. بند کفش را جدا کنید و کفش‌ها را درون سینک دستشویی بگذارید. با کمک یک مسواک نرم و محلولی که آماده کردید، کفش را با ملایمت تمیز کنید. تمام لک‌های روی کفش را با همین روش بشویید، تمیز کردن زیره‌ی کفش را فراموش نکنید. پس از اینکه کفش‌ها حسابی تمیز شدند و به‌اصطلاح برق افتادند، آن‌ها را آبکشی کنید تا بقایای آلودگی و کف خارج شود. 

 شستن بند کفش 

برای شست‌و‌شوی بند کفش‌ها هم می‌توانید آن‌ها را در ماشین لباسشویی بیندازید و هم می‌توانید بند کفش را با دست بشویید. در هر دو روش، حتماً از شوینده‌ی ملایم و آب خنک استفاده کنید. بهتر است بندها را درون کیسه‌ی نخی مشبکی انداخته و سپس در ماشین لباسشویی قرار دهید.  

هرگز برای خشک کردن بند کفش از حرارت سشوار و یا هر نوع دیگری از حرارت استفاده نکنید چون باعث آسیب دیدن نوک پلاستیکی بند و نیز چروک شدن آن‌ها می‌شود. 

 خشک کردن کفش فوتبال با جریان هوا 

کفش و بندهای آن را در قسمتی از خانه قرار دهید تا خوب خشک شوند. اگر خواستار دوام و ماندگاری کفش‌هایتان هستید، از خشک کردن آن‌ها به کمک نور مستقیم خورشید یا باد گرم سشوار خودداری کنید. 

قبل از اینکه دوباره کفشتان را بپوشید یا آن‌ها را در ساک ورزشی‌تان قرار دهید، از خشک شد کامل آن‌ها مطمئن شوید. قرار دادن کفش و بند خیس در ساک ورزشی باعث رشد باکتری‌ها و ایجاد بوی بد خواهد شد. 

تعمیر کفش ورزشی

یک نکته‌ی مهم برای حفظ دوام کفش فوتبال 

برای افزایش عمر کفش و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی، از پوشیدن کفش‌های فوتبالی در خارج از زمین چمن، خودداری کنید. سطوح سخت، مثل پیاده‌رو یا مسیرهای سیمانی، کفیِ کفش شما را در معرض آسیب قرار می‌دهد. خارج از زمین فوتبال، از کفش‌های معمولی استفاده کنید. 

 

تعمیر کفش ورزشی فوتبال 

روش پیشنهادی ما استفاده از خدمات تعمیرات کفش ورزشی خشکشویی تروتمیز در تهران است. ممکن است بخواهید این کار را در خانه با استفاده از نخ و سوزن، انواع چسب و مقداری روزنامه انجام دهید، اما به نظرتان نتیجه‌ی نهایی چه خواهد بود؟ احتمالاً کفش‌های شما دیگر قابل استفاده نبوده و باید به فکر سرمایه‌گذاری جدید برای خرید کفش نو باشید.  

قدم اول در دستورالعمل‌های مربوط به تعمیرات کفش ورزشی، به تمیز کردن و شست‌و‌شوی این نوع کفش‌ها اختصاص دارد. زمانی که شما این کار را به خشکشویی تروتمیز بسپارید، در واقع با یک تیر دو نشان زده‌اید، هم کفش‌هایتان با روشی اصولی شسته و تمیز می‌شود و هم عیب‌ها و خرابی‌ها، با روش‌های حرفه‌ای تعمیر می‌گردد. 

 کفش والیبال و روش‌های مراقبت از آن 

 

  1. اگر کفش شما آنچنان کثیف نیست و فقط گردو‌غبار روی آن نشسته است، از روش گردگیریِ خشک استفاده کنید. یک پارچه خشک بردارید و همه جای کفش را حسابی گردگیری کنید. 
  2. اگر کفشتان خیلی کثیف است، آن را به مدت 30 دقیقه در محلول آب و شوینده‌ی ملایم قرار دهید تا آلودگی‌ها از سطح آن پاک شوند. سپس کفش را آبکشی نموده و در جایی دور از نور آفتاب، خشک کنید. 
  3. اگر زیره‌ی کفشتان تغییر رنگ داده زرد شده است نگران نباشید. با استفاده از پد لاک پاک کُن، زیره را خوب پاک کنید. پس از چند دقیقه متوجه می‌شوید که اثری از زردی وجود ندارد.
  4. تعمیر کفش ورزشی
  5. اگر کفش والیبال شما سفید است و به لک‌های سخت و مقاوم دچار شده از محلول آب، جوش شیرین و سرکه استفاده کنید. دو قاشق سرکه سفید را در یک فنجان آب گرم بریزید و به اندازه‌ی یک قاشق جوش شیرین اضافه کنید. با کمک یک مسواک، کفش را حسابی تمیز کنید و سپس آبکشی نمایید. 
  6. لازم نیست پس از هر مسابقه کفش والیبالتان را بشویید چرا که این کار از عمر آن‌ها می‌کاهد. هر یک هفته یا دو هفته، یکبار این کار را انجام دهید. 
  7. برای شست‌و‌شوی کفش والیبال یا هر نوع کفش سالنی دیگر از ماشین لباسشویی استفاده نکنید. 
  8. برای خشک کردن کفش‌های خود از وسایلی مثل خشک‌کن و سشوار استفاده نکنید. حرارت از عمر کفش‌ها می‌کاهد. 
  9. بند کفش‌های خود را به‌صورت جداگانه تمیز کنید. 
  10. برای اینکه از خشک شدن کفشتان مطمئن شوید، کمی روزنامه یا دستمال کاغذی را در کفش وارد کنید و میزان رطوبت را بررسی نمایید. 

نکته مهم در مورد نگهداری از کفش ورزش‌های سالنی 

نحوه‌ی نگهداری از کفش ورزش‌هایی مثل کفش کشتی، کفش بسکتبال و فوتسال، شباهت زیادی به کفش‌های والیبال دارد چرا که تمام این ورزش‌ها در داخل سالن انجام می‌شوند. البته طراحی این کفش‌ها، دارای تفاوت‌های زیادی است اما نحوه‌ی نگهداری و شست‌و‌شو تقریباً یکسان است. همچنین بهتر است با این دست کفش‌ها وارد زمین‌های خالی و چمن نشوید. 

برای تعمیر کفش ورزشی کشتی ، تعمیر کفش والیبال ، تعمیر کفش ورزشی فوتسال و نیز تعمیر کفش ورزشی بسکتبال نیز از خدمات تعمیرات تخصصی کفش خشکشویی تروتمیز استفاده کنید. متخصصین ما با در اختیار داشتن تکنولوژی‌های به‌روز و استفاده از مواد مناسب، مشکلات کفش‌های شما را کاملاً رفع نموده و آن‌ها را مثل روز اول تحویلتان می‌دهند. 

 سخن آخر 

در این مطلب درباره‌ی شیوه‌های نگهداری از کفش‌های ورزشی و نیز بهترین روش تعمیر کفش فوتبال، بسکتبال، والیبال، کشتی و فوتسال صحبت کردیم. ما برای تعمیرات کفش‌های معمولی هم، به سراغ تعمیرکارهای ماهر می‌رویم، بنابراین استفاده از خدمات تعمیرات تخصصی کفش‌ های گران‌قیمت ورزشی، کاملاً ضروری و هوشمندانه است. با استفاده از این خدمات در واقع در هزینه‌های خود صرفه‌جویی نموده و برای مدت طولانی‌تری از کفش ورزشی‌تان استفاده می‌کنید.   

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین شستشوی انواع کفش ورزشی و کتانی در شرکت تروتمیز

بهترین روش شستشوی کفش ورزشی و کتانی

/
پوشیدن کفش کتانی سفید هیچ وقت از مد نمی‌افتد، اما مشکل این است …
تعمیرات کفش کوهنوردی

تعمیرات کفش کوهنوردی

/
با عرض سلام خدمت شما، در این مقاله ما قصد داریم روش های درست …
تعمیرات کیف

تعمیرات کیف

/
تعمیرات کیف به صورت تخصصی یکی از وسایل زندگی جدید، انواع کیف‌ها با کا…
تعمیرات کفش ورزشی

تعمیرات کفش ورزشی

/
با عرض سلام خدمت شما، در این مقاله ما قصد داریم روش های درست …
تعمیرات کفش

تعمیرات تخصصی کفش

/
نکاتی درباره تعمیرات تخصصی کفش همانطور که می دانید مراقبت و نگهداری هرک…
تعمیر کیف و کفش

خدمات تعمیر کیف و کفش با قیمت مناسب

/
خشکشویی آنلاین تروتمیز ارائه دهنده انواع خدمات در زمینه شستشو و …