بایگانی دسته ی شستشوی پتو-لحاف-بالش به سه روش عالی

شستشوی پتو و لحاف و بالش

شستشوی پتو و لحاف و بالش به سه روش عالی

شستشوی پتو و لحاف و بالش، بخش مهمی از رعایت نظافت و بهداشت در خانه است. اگر بالش خود را هرگز نشسته‌اید، باید بدانید که حدود یک دهم وزن آن را سلول‌های مرده‌ی پوست انسان، کپک‌ها و کنه‌های ریز تشکیل می‌دهند. علاوه بر این موارد، ما هر شب در رختخوابمان، حداقل 200 میلی‌لیتر عرق می‌کنیم. احتمالاً با دانستن این حقایق ترسناک، تصمیم گرفته‌اید که برای شستن کالای خوابتان دست به کار شوید. 

اما تمیز کردن وسایلی مانند بالش و پتو در خانه به همین سادگی‌ها هم نیست. استفاده از مواد شوینده مناسب و بهره‌گیری از تجهیزات مخصوص ضروری است. ما می‌خواهیم کالای خوابی تمیز داشته باشیم بدون اینکه لوازممان آسیبی ببینند و از چرخه‌ی عمرشان کم شود. به همین دلیل شست‌و‌شوی بسیاری از پتوها، بالش‌ها و لحاف‌ها در منزل ا مکان‌پذیر نبوده و ممکن است باعث ایجاد عواقب نامطلوب شود.
 

شستشوی کالای خواب

 ما در خشک‌شویی تروتمیز با انواع بالش‌ها، پتوها و لحاف‌ها سروکار داشته‌ایم، انواعی که با پَر، کرک، پنبه و یا الیاف مصنوعی پر شده‌اند. بنابراین از روش صحیح شست‌و‌شوی هریک از این موارد به‌خوبی آگاهیم. ما از فناوریهای مدرن، تجهیزات گرانقیمت و مواد شوینده با کیفیت بالا استفاده میکنیم چرا که سلامتی و رضایت شما، اولویت ما است. 

شستشوی پتو و لحاف و بالش

 با مطالعه‌ی این مطلب پاسخ هریک از سوالات خود در زمینه‌ی شستشوی پتو و لحاف و بالش را دریابید و با شیوه‌ی کار خشکشویی تروتمیز بیشتر آشنا شوید: 

  1. آیا شتشوی پتو و لحاف و بالش با ماشین لباسشویی امکانپذیر است؟ 
  2. روش شستشوی صحیح پتو و لحاف با ماشین لباسشویی چگونه است؟ 
  3. روش شستشوی صحیح بالش و روبالشی در ماشین لباسشویی چگونه است؟ 
  4. خشکشویی‌ها از چه روش‌هایی برای شستن کالا خواب استفاده می‌کنند؟ 
  5. شیوه‌ی کار خشکشویی آنلاین تروتمیز در شست‌و‌شوی کالای خواب چیست؟  

 آیا شستشوی پتو و لحاف و بالش با ماشین لباسشویی امکانپذیر است؟ 

ماشینهای لباسشویی جدید با تنوع بالایی به بازار عرضه میشوند و هر کدام از آنها مجهز به سیستمهای پیشرفته برای شست‌و‌شو هستند. در صورتی که با کارکرد صحیح ماشین لباسشویی‌تان آشنا باشید، کار نظافت منزل و شست‌و‌شوی بسیاری از لوازم، به نحو قابل ملاحظه‌ای آسان می‌شود. 

از طرفی، کالاهای مربوط به خواب اعم از پتوها، بالش‌ها و لحاف‌ها نیاز به شست‌و‌شوی منظم دارند. یک کدبانوی تمام‌عیار معمولاً برای تمیز نگه داشتن کالای خواب منزل، برنامه‌ریزی دقیقی را تدارک می‌بیند. نکته‌ی دیگری که لازم است به آن توجه کنید، نگهداری صحیح از ماشین لباسشویی و حفظ آن از آسیب‌دیدگی است. برای این کار حتماً به وزنی که ماشین شما برای تحمل آن طراحی شده است، توجه کنید. اگر ماشین لباسشویی شما 7 کیلویی است، فقط مجازید 3.5 کیلو لباس در آن قرار دهید. 3.5 لیتر آب نیز به این لباس‌ها اضافه شده و 7 کیلو ظرفیت محفظه‌ی ماشین تکمیل می‌شود. 

اما در مورد پتو و لحاف ماجرا طور دیگری است. کالاهای خواب عموماً سنگین هستند و گاهی تا 3 برابر وزن خود آب جذب می‌کنند بنابراین شست‌و‌شوی این موارد با ماشین لباسشویی، به‌2صرفه و هوشمندانه نیست. حتی ماشینهای لباسشویی بالای 10 تا12 کیلوگرم هم قابلیت شستشوی پتوهای دونفره و یا لحافهای سنگین را ندارند. توصیه‌ی ما در خشکشویی آنلاین تروتمیز این است که از شستن پتو، لحاف و بالش خود در خانه و آسیب زدن به ماشین لباسشویی‌تان اجتناب کنید. 

شما می‌توانید با صرف هزینهای اندک از خدمات آنلاین و سرویس حمل و نقل رایگان تروتمیز بهره مند شوید و پتو و لحاف و بالش و روتختی خود را درب منزل، کاملاً شسته و ضدعفونی شده دریافت نمایید. 

 شستشوی صحیح پتو و لحاف با ماشین لباسشویی 

اگر وزن پتو یا لحاف شما با وزن قابل تحمل به وسیله‌ی ماشین لباسشویی خانه‌تان مطابقت داشت، ابتدا به دستورالعمل و برچسب روی لحاف و یا پتوی خود نگاه کنید. دقت کنید که بعضی از پتوها حتماً باید با دست شسته شوند بنابراین از قرار دادن آن‌ها در ماشین خودداری کنید. برچسب‌های راهنما حاوی نکات قابل توجهی برای نگهداری صحیح کالاهای خواب هستند بنابراین کنترل این دستورالعمل‌ها را جدی بگیرد. 

شستشوی پتو و لحاف و بالش

آیا پتوی شما زمانی که در آب قرار می‌گیرد، رنگ پس می‌دهد؟ معمولاً اطلاعات مربوط به رنگ‌دهی نیز روی برچسب کالا درج می‌شود. در غیر این صورت، یک قسمت کوچک از پتو را برای دقایقی در آب سرد فرو کنید و بعد روی آن یک دستمال سفید بکشید. اگر رنگ پتو به دستمال کشیده شد یعنی پتوی شما رنگ میدهد، بنابراین از قرار دادن آن در ماشین به همراه سایر اقلام خودداری کنید. 

هنگام استفاده از ماشین لباسشویی برای شستن پتو ، لحاف و بالش از تنظیمات آب سرد و شست‌وشوی ملایم استفاده کنید. از برانامه خشک کن با دور بالا برای خشک کردن پتو استفاده نکنید، آب داغ نیز فرم اولیه پتو و لحاف را ازبین می برد. بعد از اینکه برنامه مناسب را انتخاب کردید، از شویندهای ملایم و خوش عطر استفاده کنید. با توجه به وزن پتوی خود، مقدار مناسبی از شوینده را داخل محفظهی مخصوص آن بریزید. دقت کنید پتو و لحاف را به صورت مچاله داخل ماشین نگذارید. 

قبل از شروع فرآیند شست‌وشو تمام لکهها را بررسی نمایید. لکهی روغن با شست‌وشوی معمولی هرگز از بین نمیرود و به احتمال قوی ماندگار می‌شود. بنابراین، لکه‌ها را از قبل با روش‌های صحیح از بین ببرید. بعد از اینکه شست‌وشو به پابان رسید پتو و لحاف یا بالش را از ماشین خارج کنید و در معرض هوا آویزان نمایید بهطوری که هوا در تمام لایه‌های آن‌ها جریان داشته باشد. زمانی که تمام الیاف داخلی پتو، لحاف و بالش کاملاً خشک شدند آن‌ها را به کمد منتقل نمایید.

شستشوی صحیح بالش و روبالشی در ماشین لباسشویی 

بالش و روبالشتی از انواع کالاهای خوابی  هستند که حداقل هفتهای دوبار نیاز به تعویض و شست‌وشو دارند. تجمع انواع باکتری و آلودگی در سطح آنها باعث آسیب به پوست و موی ما خواهد شد. خشکشویی آنلاین تروتمیز برای شستن بالش و رو بالشی نکات مفیدی را به شما آموزش میدهد: 

در میان الیاف بالش و روبالشی‌های ما موجوداتی ریز و میکروسکوپی وجود دارند که ازسلولهای مرده‌ی پوست ما تغذیه میکنند. برای رهایی از این آلودگی‌ها توصیه میکنیم به طور منظم و صحیح بالشت و روبالشتی خود را بشویید. بالش‌ها را بهراحتی میتوانید در ماشین لباسشویی با وزن 7 تا 12 کیلوگرم بشویید و از سیستم خشک کن ماشین نیز استفاده کنید. بعد از اینکه فرآیند شست‌وشو کامل شد بالش را از ماشین خارج کنید و در معرض نور خورشید قرار دهید. اگر در فصل زمستان هستید رادیاتورها گزینه مناسبی هستند زیرا نور خورشید و رادیاتور تمام میکروبها و باکتریهای باقی‌مانده را از بین میبرد. 

 اگر روکش روبالشتی شما دچار لکه شده است از نصف فنجان کربنات سدیم استفاده کنید تا لکهها ازبین بروند و بالش سفید شود. اگر می خواهید خواب آرام با یک رایحه دلپذیز داشته باشید به ماده شوینده خود هنگام شروع  شستشو چند قطره روغن لاوندر (اسطوخودوس) اضافه نمایید. 

شستشوی پتو و لحاف و بالش

 روش های متفاوت شستشوی لحاف و پتو در خشکشویی های مختلف 

 یکی از پرسش‌های مهم مشتریان خشکشوییها در سراسر کشور به چگونگی شست‌وشوی کالای خواب خصوصاً لحاف و پتو مربوط می‌شود. کشویی‌ها و استاکاران مختلف از روش‌های گوناگونی برای شست‌و‌شوی کالای خواب مشتریان استفاده می‌کنند. این تنوع در روش‌های مورد استفاده باعث ایجاد کیفیت‌های مختلفی در نتیجه‌ی نهایی کار یک خشکشویی خواهد شد. 

به همین دلیل تعدادی معدودی خشکشویی در سطح شهر هستند که از خشکشوییهای ممتاز محسوب شده و دارای اسمورسم ماندگاری در بین مشتریهای خود هستند. از طرفی همین تفاوت در روش شست‌و‌شو به تفاوت قیمت‌ها نیز منجر خواهد شد اما ما در خشکشویی آنلاین تروتمیز حفظ سلامتی مشتریان و رعایت نکات بهداشتی را بر پول و مادیات ترجیح می‌دهیم. آرزو می‌کنیم روزی برسد که تمام خشکشویی‌های سراسر کشور از روش‌های اصولی و مواد اولیه‌ی باکیفیت در مراحل شست‌و‌شو بهره ببرند. 

 در ادامه مطلب روشهای شست‌وشوی پتو و لحاف را به‌عنوان نمونه برای شما ذکر میکنیم تا با آگاهی کامل خشکشویی مورد تایید خود را انتخاب کنید. 

روش غیر منصفانه 

در بسیاری از خشکشوییهای هر شهر از همین روش استفاده می‌شود. به این صورت که ابتدا ماشین آبشویی را با تعداد زیادی از لحاف و پتوی مشتریان مختلف، پر میکنند و مواد شوینده را داخل ماشین ریخته و برنامه  شست‌و‌شو را روی مدت زمان ۱۵ دقیقه تنظیم می‌کنند.
بعد از اتمام 15 دقیقه، فرایند آبکشی شروع میشود،در مرحلهی بعد مقداری مایع نرم کننده داخل ماشین ریخته و مجدداً ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان میدهند تا لحافها با مایع نرم کننده شسته و آبکشی شوند. پس از این مدت، کالا را از ماشین درآورده و با کمک ماشین آبگیر، آب اضافی را از لحاف و پتو استخراج کرده و با پهن کردن آن، فرآیند شست‌وشو پایان می‌یابد. 

با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شوید که در این روش پتو و لحاف شما فقط ۱۵ دقیقه در مواد شوینده بوده است و 15 دقیقه نیز با آب شست‌و‌شو داده شده است. این بازه‌ی زمانی برای حذف آلودگیها از کالای خواب، به هیچ وجه کافی نیست. ضمن اینکه پر کردن ماشین آبشویی با لحاف و پتوی مشتریهای مختلف بسیار غیربهداشتی، غیراصولی و غیرقانونی است. 

شستشوی پتو و لحاف و بالش

روش منصفانه تر 

در روش منصفانهتری که بعضی از خشکشوییها دارند، کالای خواب از جمله لحاف و پتو در ماشین آبشویی قرار میگیرد. در ۱۵ دقیقه ابتدایی مواد شوینده اضافه میشود، آبکشی انجام شده و مجدداً ماشین را روی آبکشی تنظیم می‌کنند تا کف و مواد از لحاف و پتو خارج شود. در مرحله ی سوم مایع نرم کننده اضافه می‌کنند و در مرحله ۀخر از ماشین آبگیر استفاده می‌شود. 

در این روش میزان شست‌و‌شوی کالای خواب با مواد شوینده، تفاوتی با روش قبلی ندارد اما با آبکشی مرحلهی دوم کلیه کف و مواد شوینده از الیاف پتو و لحاف خارج میشود. 

 

 بهترین روش شستشوی لحاف و پتو در خشکشویی 

 در ابتدا باید بگوییم که ما در خشکشویی تروتمیز از همین روش برای شست‌و‌شوی کالای خواب استفاده می‌کنیم. کاربران ما با اطمینان از رعایت اصول بهداشتی و با خیالی آسوده کالای خواب خود را در اختیار کارشناسان تروتمیز قرار میدهند تا با حفظ اصول بهداشتی، لحاف‌ها و پتوها به دقت شسته و ضدعفونی شود. 

 در خشکشویی و اتوشویی فوری آنلاین تروتمیز، لوازم هیچ یک از مشتریان به اتفاق هم در ماشین شست‌وشو قرار داده نمیشود. برای هر مشتری، ماشین به صورت جداگانه شروع به کار میکند تا از رعایت بهداشت مطمئن باشیم. در این روش پتو‌ها و لحاف‌های یک مشتری داخل ماشین آبشویی قرار گرفته و در مرحله‌ی اول پیش شست‌وشو میشود. به این معنا که به مدت ۱۵ دقیقه با مقداری مواد شوینده، خاک و آلودگیهای اولیه از روی اقلام حذف میشود و آب کثیف از ماشین تخلیه می‌گردد. 

 در مرحله ی بعد که شست‌وشوی اصلی محسوب می‌شود، اقلام، به مدت ۳۰ دقیقه با مواد شوینده شسته شده و مجدداً آب به‌طور کامل تخلیه میشود. تا اینجا کف و بقایای مواد شوینده داخل الیاف لحاف یا پتو باقی نمانده است. در مرحله ی بعد، مجدداً فرآیند آبکشی همراه مقداری مایع نرم کننده صورت میگیرد و دوباره آبکشی کامل انجام میشود. لحاف و پتو به داخل ماشین آبگیر رفته و ۸۰ درصد آب آن خارج می‌شود. 

در مرحله بعد که از مهمترین مراحل برای حفظ ظاهر پتو و لحاف است، کالا داخل ماشین خشک کن صنعتی قرار داده میشود تا تمام پرزهای پتو حالت مخملی بخود گرفته و نرم و لطیف شوند. الیاف پشم و پشم شیشهی لحاف نیز کاملاً از هم باز شده و اصطلاحاً همان پف اولیهی خود را بدست آورند. استفاده از دستگاه خشک کن نیز به دلیل حرارتی که دارد باعث تکمیل فرآیند ضدعفونی کالاهای خواب می‌شود. 

 حفظ کیفیت کالا و رضایت خاطر مشتریان محترم همواره مهمترین دغدغهی تیم تخصصی خشکشویی آنلاین تروتمیز بوده است. تیم تخصصی ما مفتخر است که با افرادی متخصص و با تجربه و همراه با به‌روزترین دستگاهها و تکنولوژهای مدرن در زمینه خشکشویی و شست‌وشو، اتوکشی و تعمیرات، در خدمت شما مردم عزیز تهران بزرگ باشد. 

ما ادعای بهترین بودن نداریم اما کافی است فقط یک بار خدمات ما را امتحان کنید. اطمینان داریم که به مشتری دائمی ما تبدیل خواهید شد و این افتخار بزرگی برای ما است. 

راه‌های تماس با خشکشویی تروتمیز 

خشکشویی آنلاین تروتمیز یک استارت آپ در حوزه خشک شویی با هدف ارائه خدمات شستشو و اتوکشی لباس، کیف و کفش، چرم، پرده، پتو و تعمیرات انواع کیف و کفش و پرده در شهر تهران است. ما با فراهم کردن تمام زیرساخت‌های لازم، آماده‌ی دریافت سفارش‌های شما از درب منزل در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستیم. برای ثبت سفارش خود از روش‌های زیر می‌توانید اقدام کنید: 

 ثبت سفارش تلفنی تنها با یک تماس با شماره 44340408-021 

با کلیک بر روی ( سفارش آنلاین )، میتوانید در سریعترین زمان ممکن سفارش خود را ثبت کنید. 

با کلیک بر روی ( دانلود اپلیکیشن )، میتوانید اپلیکیشن اندروید یا ios ما را دانلود کنید و سفارش خود را ثبت نمایید. 

به اینستاگرام تروتمیز هم سر بزنید . 

همچنین در صورت امکان جهت انتقادات و پیشنهادات، میتوانید از طریق ارسال ایمیل به آدرس الکترونیکی info@tarotamiz.app اقدام نمایید. 

به کانال آپارات تروتمیز هم سری بزنید. ما در این کانال ویدیوهای آموزشی درباره شست‌وشو و اتوکشی قرار دادهایم. 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شستشو ملحفه و پرده های درمانگاهی و بیمارستانی

شستشو ملحفه و پرده های درمانگاهی و بیمارستانی

/
با سلام و درود بر شما کاربران عزیز و ارجمند خشکشویی آنلاین تر…
شستشوی بالش پر

خشکشویی و شستشوی بالش پر

/
با عرض سلام خدمت شما، در این مقاله ما قصد داریم مراحل اصلی خش…
خشکشویی پتو

خشکشویی پتو

/
با عرض سلام خدمت شما، در این مقاله ما قصد داریم روش های درست …
پاک کردن انواع لکه از خوشخواب

پاک کردن انواع لکه از خوشخواب

/
با عرض سلام خدمت شما، در این مقاله ما قصد داریم روش های درست …
شستشوی کالای خواب

شستشوی کالای خواب

/
با عرض سلام خدمت شما، در این مقاله ما قصد داریم روش های درست …
شستشوی خوشخواب

شستشوی خوشخواب

/
با عرض سلام خدمت شما، در این مطلب ما قصد داریم روش صحیح شستشوی خ…
شستشوی لحاف پشم شیشه

شستشوی لحاف پشم شیشه

/
با عرض سلام خدمت شما، در این مطلب ما قصد داریم روش صحیح شستشوی ل…