نماد سایت خشکشویی آنلاین تروتمیز

مراحل شستشو مبل در منزل با قیمتی به صرفه

مراحل شستشو مبل در منزل

مراحل شستشو مبل در منزل

 

هیچ احساسی بهتر از این نیست که بعد از یک روز طولانی کاری روی مبل راحتی دراز بکشید تا تلویزیون تماشا کنید، کتاب بخوانید یا حتی چرت بزنید، درست می‌گویم؟ اما حتماً نمی‌دانید که تعداد میکروب‌ها در یک مبل خانگی معمولی بیشتر از میکروب‌های کاسه‌ی توالت است! 

مبلمان منزل ما، روزانه در معرض آلودگی‌های مختلفی قرار دارد: 

بنابراین، مبلمان منزل، محیطی مساعد برای رشد و زندگی انواع ویروس، باکتری و آلرژن‌ها است. علاوه بر این، آلودگی مبل‌ها بر کیفیت هوای منزل و سلامتی شما تاثیرات منفی دارد.پیشنهاد من این است که از خدمات مبل شویی در منزل با قیمتی به صرفه استفاده کنید و فضای خانه را به محیطی امن تبدیل نمایید. شستن مبل در منزل باعث می‌شود که دکوراسیون خانه‌ی شما کاملاً نو به نظر برسد بدون اینکه متحمل هزنه‌های فراوان شده باشید. 

 چرا به تمیز کردن مبل نیاز دارید؟ 

 شستن مبل در منزل برای حفظ  کیفیت هوای خوب و امن شدن محیط خانه ضروری است. علاوه بر این، تجمع آلودگی‌ها و گرد و غبار در طولانی‌مدت به رنگ مبل شما آسیب می‌زند و آن را قدیمی‌تر نشان می‌دهد. پاک کردن لک مبل توسط تکنیسین‌ها حرفه‌ای، باعث می‌شود که لوازم منزل شما برای مدت طولانی حفظ شده نو به نظر برسد. 

 

 

 برای اینکه هوای خانه‌ی شما تمیز و پاک بماند و به سلامتی‌تان آسیبی وارد نشود، اکیداً توصیه می‌کنیم که هر 6 ماه یکبار از خدمات مبل شویی در منزل با قیمتی به صرفه  استفاده نمایید. یکی از مزیت‌های مهم خشکشویی و مبل شویی آنلاین تروتمیز استفاده از دستگاه‌های مناسب نظافت مبل است. با استفاده از این خدمات هیچ آسیبی به مبلمان منزل شما وارد نخواهد شد. 

 آموزش شستن مبل در منزل 

 

پاک کردن لک مبل در سریع‌ترین زمان ممکن 

 بهمحض ایجاد لک، محل را تمیز کنید، خصوصاً اگر قطرات چای یا قهوه باعث ایجاد لک روی مبل شده‌اند. موکول کردن این کار به زمانی دیگر حتی در حد چند دقیقه- پاک کردن لک مبل را سخت و گاهی غیرممکن می‌سازد.  

بررسی علائم اختصاری شستن مبل در منزل 

 قبل از اینکه از هرگونه شوینده یا محلول تمیزکننده استفاده کنید، دستورالعمل‌های مراقبت از مبلتان را بررسی نمایید. این دستورالعمل‌ها معمولاً به شکل یک برچسب در قسمتی از مبلمان تعبیه شده و راهنمای بسیار خوبی برای حفظ اثاثیه‌ محسوب می‌شوند.
عدم بررسی کدهای اختصاری و استفاده نکردن از محصولات شوینده‌ی غیرایمن، منجر به آسیب دائمی و مستهلک شدن مبلمان منزل شما خواهد شد. برای آشنایی با معنی رایج‌ترین کدهای موجود، نگاهی به جدول زیر بیندازید: 

پاککننده مبتنی بر آب. برای تمیز کردن اثاثه یا لوازم داخلی فقط از پاککنندههای مبتنی بر آب استفاده کنید. نوعی محلول که اصلی‌ترین جزء آن را آب تشکیل می‌دهد.  

WS 

حلالها و پاککنندههای مبتنی بر آب و مواد شیمیایی. استفاده از حلالها و پاککنندههای مبتنی بر آب و مواد شیمیایی بیخطر است. 

فقط از یک حلال شیمیایی برای تمیز کردن اثاثه یا لوازم داخلی استفاده کنید. حلال نوعی محلول است که اصلی‌ترین جزء آن را یک ماده شیمیایی تشکیل می‌دهد. 

این علامت به معنی شست‌وشوی مبل با آب سرد است. 

این علامت نشانگر آن است که مبل شما ابتدا باید با جاروبرقی یا برس تمیز شود و بعد با شامپوی مخصوص، پاک گردد. 

  

استفاده از برس برای غبارروبی 

در گام سوم از یک برس خشک برای حذف گرد و غبار و آشغال‌های موجود روی سطوح مبلمان استفاده کنید. تمام قسمت‌های مبلتان را برس بکشید تا آلودگی‌ها و کثیفی‌ها خارج شوند. 

 جاروبرقی برای تمیز کردن مبل 

 قبل از شستن مبل پارچه‌ای، از جاروبرقی استفاده کنید تا خرده‌های غذا و تمام ذرات سست از سطوح مختلف، خارج شوند. این کار باعث می‌شود که در شناسایی و تمرکز بر پاک کردن لک مبل موفق‌تر عمل کنید.  

استفاده از جوش شیرین برای پاک کردن لک مبل 

 از جوش شیرین فقط برای پختن کیک و شیرینی استفاده نمی‌شود. این ماده می‌تواند در نقش یک پاک‌کننده‌ی موثر و جادویی ظاهر شود. پاشیدن جوش شیرین روی کل مبل، بو را از بین می‌برد و تمیز کردن لکه‌ها را آسان‌تر می‌کند. برای از بین بردن لکه‌های قدیمی و عمیق از محلول آب و جوش شیرین به نسبت مساوی استفاده کنید. اجازه دهید این محلول حدود 15 تا 20 دقیقه روی لک‌ها بماند و آن‌ها را خوب جذب کند. سپس با جاروبرقی  محل مورد نظر را تمیز کنید. 

برای اینکه مبلتان آسیب نبیند، ابتدا محلول را در نقطه‌ی کوچکی از پارچه آزمایش کنید. پس از گذشت زمان مورد نظر، اگر همه چیز عادی بود، از محلول جوش شیرین برای تمیز کردن لکه‌ها استفاده کنید.
 

شستشوی مبل با استفاده از مواد توصیه‌شده 

 در این مرحله باید از محلول‌های توصیه‌شده طبق دستورالعمل مراقبتی استفاده کنید. اگر از مناسب بودن محلول انتخابی اطمینان ندارید، از روش آزمایشی که در قسمت قبل آموختید استفاده کنید. ناحیه‌ی کوچکی از مبلتان را انتخاب نموده و آن را با ماده‌ی مورد نظر شست‌و‌شو دهید. اگر ناحیه‌ی مورد نظر دچار تغییر رنگ و یا هر آسیب دیگری نشد، تمیز‌کاری اصلی را شروع کنید. 

فرقی نمی‌کند که از محلول‌های مبتنی بر آب استفاده می‌کنید یا از محلول‌های مبتنی بر مواد شیمیایی، در هر حال، طبق دستورالعمل درج شده بر روی بطری، عمل نمایید.  

 خشک کردن مبل 

 مبل پارچهای خود را با یک حوله نرم خشک کنید. حوله را با ملایمت روی مناطق خیس بکشید تا رطوبت باقی‌مانده جذب شود. تمام بقایای محلول مورد استفاده باید از سطوح مبلمان پاک گردد. پس از این کار، اجازه دهید که مبل‌ها به‌صورت کاملاً طبیعی خشک شوند اما پنجره‌ها را باز نکنید. جریان هوا باعث نشستن گرد و غبار روی مبل‌های مرطوب و آلودگی مجدد خواهد شد. احتمالاً این مرحله یک شبانه‌روز طول می‌کشد. در این مدت، روی مبل‌ها ننشینید. 

چگونه لکههای آب را از روی مبل پاک کنیم 

 اتفاق خیلی بدی نیفتاده است، به این فکر کنید که به جای یک لیوان آب، یک لیوان چای یا قهوه روی بالشتک مبل ریخته باشد. به سرعت دست به کار شوید. در مرحله‌ی اول از جارو برقی استفاده کنید، اگر جاروی شما کلید جذب مایعات را دارد، حتماً آن را برای جذب حداکثر رطوبت، روشن کنید. 

اگر استفاده از جارو برقی قادر به جذب تمام رطوبت نبود، از محلول سرکه رقیق‌شده استفاده کنید. در این شرایط لکه آب قابل مشاهده است چون به الیاف و ذرات گرد و غبار موجود در مبلمان چسبیده و لک ایجاد کرده است. برای تجزیه و از بین بردن این لک، محلول آب و سرکه را به‌آرامی اسپری کنید. حالا با کمک یک حوله خشک ترجیحاً از نوع میکرو فایبر، رطوبت را از روی سطح جمع کنید. این حوله‌ها جاذب قدرتمندی هستند و گاهی تا هفت برابر وزن خود آب جذب می‌کنند. 

چگونه لکههای چربی را از روی مبل پاک کنیم؟ 

 پاک کردن قطرات روغن و لک‌های ناشی از چربی به‌مراتب سخت‌تر است. در این مواقع از پاشیدن محلول جوش شیرین استفاده کنید. این ماده یک جاذب قوی است و روی لکه‌های چربی، موثر عمل می‌کند. پس از 20 دقیقه، بقایای محلول را با جارو برقی جمع نموده و برای خشک کردن ناحیه، از حوله میکرو فایبر استفاده کنید. 

چگونه لکه‌های چای و قهوه را از روی مبل پاک کنیم؟ 

 اگر لکه خشک شده است، با ترکیب یک قاشق غذاخوری سرکه سفید، یک قاشق غذاخوری شوینده‌ی مناسب و 2 فنجان آب، یک لکه‌بر چای و قهوه‌ی جادویی درست کنید. یک اسفنج بردارید و به مخلوط آغشته نموده و با ملایمت روی لکه بمالید. پس از پاک شدن لکه از روی مبل، محل مورد نظر را با یک حوله کاغذی خوب خشک کنید. 

 آیا برای تمیز کردن مبل می‌توان از شامپو فرش استفاده کرد؟ 

بله، شامپو فرش می‌تواند برای شست‌و‌شوی سایر اثاثیه منزل مثل مبلمان مورد استفاده قرار گیرد. فقط باید مطمئن شوید که این ماده برای مبل شما مناسب است و آسیبی به آن وارد نمی‌کند. دستورالعمل‌های مراقبت از مبل و توصیه‌های روی بطری شامپو فرش را با دقت مطالعه کنید تا نتیجه‌ی بهتری بگیرید. 

چگونه از کثیف شدن مبلمان جلوگیری کنیم؟ 

شستن مبل در منزل کاری پر زحمت و دشوار است. فرقی هم نمی‌کند که خودتان آن را انجام دهید و یا از خدمات مبل شویی در منزل استفاده کنید. بنابراین یادگیری روش‌های تمیز نگه داشتن و پیشگیری از کثیف شدن مبل‌ها، ضروری است. رعایت نکات زیر می‌تواند به شما کمک کند: 

  1. حتماً به دستورالعمل‌های نگهداری و مراقبت از مبل توجه کنید. 
  1. در مورد جنس پارچه‌ی مبل و طریقه‌ی نگهداری صحیح آن مطالعه کنید. 
  1. هفته‌ای یک بار از برس خشک و جارو برقی برای پاک کردن گرد و غبار و ذرات آشغال از روی سطوح مبل استفاده کنید. 
  1. لک‌ها را بلافاصله با محلول‌های مناسب از بین ببرید. 
  1. کوسن‌ها را با برنامه‌ای منظم بشویید و به نظم و ترتیب آن‌ها روی مبل، دقت کنید. 

 سخن پایانی 

 حتماً می‌دانید که شستن مبل در منزل به ویژه خانه‌های آپارتمانی واقعاً سخت و طاقت‌فرسا است. اما نگران نباشید. خشکشویی تروتمیز با ارائه خدمات مبل شویی در منزل با قیمتی به صرفه در خدمت شما همشهریان عزیز تهرانی است. کافی است فقط یکبار از سرویس‌های ما استفاده کنید تا به مشتری دائمی ما تبدیل شوید. راه‌های ارتباط با ما عبارتند از: 

  1. خشکشویی آنلاین تروتمیز بهصورت شبانهروزی آمادهی ثبت سفارش از طریق وب سایت Tarotamizapp.com است.  
  2. برای دانلود پلیکیشن تروتمیز به کافه بازار، پلی استور، اناردونی و سیب اپ مراجعه فرمایید. 
  3. همچنین می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۴۴۳۴۰۴۰۸ در ساعات اداری تماس برقرار نمایید. 

 

بعد از ثبت سفارش، پشتیبانی تروتمیز با شما تماس گرفته و تیم مبل شویی به منزل شما اعزام می‌شود و خدمات شستن مبل در منزل در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارائه خواهد شد. 

 برای سفارش خدمات مبل شویی آنلاین تروتمیز با تضمین بالاترین کیفیت و بهترین قیمت، روی دکمه‌ی زیر کلیک کنید. همچنین می‌توانید سفارشتان را از طریق اپلیکیشن ما ثبت کنید و یا هم‌اکنون با پشتیانی   ما تماس تلفنی برقرار نمایید. 

جهت پیگیری سفارشات ثبت شده خود به قسمت پیگیری سفارشات مراجعه کنید تا از آخرین وضعیت سفارش خود مطلع شوید. 

همچنین در صورت امکان جهت انتقادات و پیشنهادات، میتوانید از طریق ارسال ایمیل به آدرس الکترونیکی info@tarotamiz.app اقدام نمایید. 

برای مشاهده‌ی صفحه‌ی اینستاگرام تروتمیز لطفاً به آدرس … مراجعه کنید.  

 تروتمیز ادعا نمی‌کند که بهترین خشکشویی در تهران است اما اطمینان داریم که اگر فقط یکبار از خدمات ما استفاده کنید، به مشتری دائمی‌مان تبدیل خواهید شد. 

 تیم تخصصی خشکشویی آنلاین تروتمیز مفتخر است که با افرادی متخصص و با تجربه و همراه با به‌روزترین دستگاهها و تکنولوژهای روز در زمینه خشکشویی و شستشو، اتوکشی و اتوشویی، تعمیرات تخصصی و مبل شویی در خدمت شما مردم عزیز تهران بزرگ است. 

 

 

 

 

خروج از نسخه موبایل